söndag 9 november 2008

SNART ÄR DET JUL !

Nu är det söndag och här i Frankrike är allting stängt så det passar utmärkt att vila upp sig och att pyssla lite.

Ni är någ precis som jag att man tänker ut på hur man ska göra sin juldekoration iår där hemma,och tittar efter va man har och vad man behöver. I alla fall så har jag bestämt mig att det blir rött, vitt och lite grått här hemma hos mig, jag har redan börjat lite smått i mitt kök, jag har hittat en röd prickig vaxduk från green gate, det måste man ha på bordet med min lilla tös som kladdar med sina små fingrar , och sen var det bara att byta ut mina stolstyger med röda kuddfodral, genast känner man julens stämning komma fram.

Och till nagot helt annat, jag har hittat ett förklädde till min dotter i grönt med vita prickar så sött nu kan hon hjälpa mamma i köket.

Nu ska jag krypa upp i soffan med en kopp té för min snälla goa mamma har skickat till mig Allers Jultidning sååååååååå mysig, tack snälla mamma.







Kram kram och ha en god söndag

3 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, så fina bilder:) Och vilken mysig blogg du har. Jag kommer gärna igen felra gånger.
Kram Lallis

selene sa...

Hej!! Vad fint du har det! Jag är precis som du förtjust i prickigt, rött och vitt. Vaxduken är sååå fin! Jag håller med rött, vitt och grått är oslagbart. Köpte ett fårskinn på ikea här om dagen för att få in lite grått. Nu måste jag titta vidare på din blogg....
Kram

Leamarlené sa...

Ja visst planeras det inför julen förfullt...men jag fick inte ta fram och titta på mina saker för min man. Han tycker att jag hinner med det...han har nog rätt. Fast jag pysslar med andra pynt..måste ju fylla på lite varje år fast jag har så fullt.

Vad fina bilder du visar idag..och jätte kul att ha en mamma som kan skicka alla tidningar. Du måste ju ha en hel del i frankrike också som är kul att läsa.

Kram, Marlene