söndag 7 december 2008

JUL OCH JUL !!!

Ja nu är det snart Jul och vi ska åka hem till Sverige !! Det ska bli så roligt och skönt att få fira en svensk Jul med alla traditioner. Min mamma har redan lagt in sillen och gjort knäck och allt pynt är på sin plats, tack mamma för att du gör det så fint när vi kommer.

Ja pyntet här hemma är gjort och granen klädd, jag vet det är tidigt men som vi inte firar här i Frankrike så ville min man att vi skulle klä granen innan till våran dotter och så här blev den i alla fall och halmbocken och grisen har fått sin plats under granen.
Kram och ha en bra vecka !

2 kommentarer:

Leamarlené sa...

Så härligt fint du har gjort det. Vad skönt för dig att det blir jul här hemma. Var i Sverige kommer ni att fira jul? Du får passa på att shoppa lite när du e hemma och njuta av den svenska julen. Skulle själv aldrig kunna missa den. Endel i min familj tycker att vi kan åka utomlands och strunta i allt med julen. Där tycker nog jag att dom inte är riktigt klok...missa julen..skulle aldrig komma på frågan.

Kram, Marlene

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Gomorron!
Va fint du gjort m julpynt, o granen e jättefin.. ja ska också köpa gran o klä..ha en underbar dag kram snowwhite-sussie